Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Ron Dennis

2013.06.16

0rd.jpeg

Ron Dennis, mielőtt a McLaren vezetője lett, tanoncként egy autókereskedésben dolgozott. Nem tévedés: a hatvanas évek végén főnöke Moszkvicsokat importált a Szovjetunióból. Ron feladata volt, hogy a járműveket műszakilag piacképessé tegyék. Szorgalma és kitartása jutalmául egyre komolyabb munkákat bíztak rá, és sok könyörgés után 1972-ben már szerelőként dolgozhatott az Forma 1-es Brabham csapatnál.

Amikor Ron Dennis végre megtehette, létrehozta a Négyes Projekt nevű vállalkozást (1979), onnan vált a McLaren igazgatójává. Sokan nem tudják, mit takar az F1-es McLaren kocsik évtizedes MP4-es típusjelzése, hát ezt: McLaren Project 4.

Dennis érdeme, hogy a gyenge McLarent fokozatosan sikercsapattá emelte, ez a korábbi vezető, Teddy Mayer és a konstruktőr, Gordon Coppuck fejébe (értsd állásába) került. Ron Dennis igazi diktátor, aki körül elcsendesednek az emberek, ha feltűnik. Ő volt az, aki kijelentette, soha nem fog Mansellel együtt dolgozni, miután 1992-ben, Kanadában, Senna versenyzői magatartása miatt (első dühében) Nigel őt, a csapatvezetőt ragadta galléron.

Majd eljött a nap, amikor csak az IndyCart diadallal megjárt s éppen "unatkozó" Mansell volt elérhető számára. 1995-ben egyetlen egy világbajnok sem hitt a Mercedesben, Prost sem, bár tesztelte az autót. Mansell volt az egyetlen, aki hajlandó volt versenyezni vele - igaz, hogy az első tesztet dühöngve otthagyta, mondván, nem fér bele a cockpitbe. Ron Dennis megerőltette magát, annyira szüksége volt Nigelre, hogy kedvéért átalakították a McLaren vezetőfülkéjét.